آموزش فیلمسازی و مستندسازی با سهیل سلیمی
چهار دورهی 100% کاربردی برای علاقمندان به فیلمسازی | دوره آموزش "کارگردانی فیلم" | دوره ساخت فیلم "مستند پرتره" | آموزش "عکاسی ( فیلمبرداری) با موبایل" | دوره "شناخت موسیقی فیلم"
آثار سهیل سلیمی در سایت imdb.com
حمایتی به وسعت یک جهان. با دادن ده ستاره از صفحهی اختصاصی "سهیل سلیمی" در سایت مرجع بین المللی آی.ام.دی.بی حمایت کنید. به راحتی با استفاده از آدرس جیمیلتان میتولنید وارد سایت شده و عملیات امتیاز دهی را انجام دهید.
آلبوم موسیقی "جنایت نامرئی" منتشر شد.
جهت دانلود آلبوم موسیقی جنایت نامرئی با 50% تخفیف به قیمت 75000 تومان، مبلغ را به شماره کارت 5047061030880765 واریز و سپس فیش پرداخت را به آیدی eitaa.com/SOHEILSALIMI1 ارسال نمایید.
Biography of Soheil Salimi
Biography Soheil Salimi Born in 1978 Tehran / IRAN Filmmaker / Director - Writer - Editor
Journey To War With An Actor
Contest Name :Documentary Competition #4, Submission Date 2019 Directed By : Soheil Salimi, Director & Writer & Editor Inspiration: This short documentary is a reminder of the first encounter of a movie actor with a very bloody and terrible war.
بی
شک ساختن فیلم با مضمونِ نقدِ سیاسی آنهم در کشور مبدا موردِ نقد بسیار
سخت است. و قطعا در کشورهایی که نهادهای امنیتی پیچیده تر و مخوف تری دارند
به مراتب سخت تر. انگلستان با داشتن قریب به ۱۰ نهاد امنیتی یکی از این
کشورهاست. GCHQ و Mi6 از مخوف ترین نهادهای امنیتی جهان بشمار می روند.
فیلم سینمایی "اسرار رسمی" "Official Secret" نمونه بارزی است از یک فیلم
سیاسی که خفقان و قدرت سرویس های امنیتی را به زیبایی به تصویر می کشد.
مهمتر اینکه چگونه سیاست مداران صاحب نفوذ، فاسد و آلوده با استفاده از
اطلاعات و زنجیره ی ارتباطات افراد، می توانند سیاست گذاری های کثیف خود را
پیش ببرند. فیلم "اسرار رسمی" به داستان جاسوسی می پردازد که در بخش شنود و
تجسس از مقامات رسمی دیگر کشورها در GCHQ کار می کند. در همان ابتدای فیلم
از او "کاترین گان"، خواسته می شود گزارشش را از تجسس درباره ی یکی از
سیاست مداران چینی زودتر ارائه کند، زیرا وزارت خارجه قصد مذاکرات تجاری
دارد و به این اسناد نیاز دارد. سپس به او ماموریت داده می شود تا با
جاسوسی از زندگی اعضای غیر دائم شورای امنیت، از آنها نقطه ضعف هایی پیدا
کنند که بشود با استفاده از نقاط ضعف آنها، اعضای شورای امنیت را تهدید
کنند تا از قطعنامه آمریکا و انگلیس برای حمله به عراق حمایت کنند. کاترین
که روحیه ضد جنگ دارد و بنا به جایگاه اطلاعاتی اش می داند که آمریکا و
انگلیس در مورد سلاحهای کشتار جمعی عراق دروغ می گویند، تصمیم به افشاگری
می گیرد. بی تردید پُز آزادی بیان و کلید واژه جنگ غیر قانونی و جنگ
قانونی، دست آویزی بوده که با استفاده از آنها فیلمساز توانسته فیلمش را
بسازد. و سپس با کثیف نشان دادن "تونی بلر" نخست وزیر وقت، انگلستان، دامن
ملکه را از این ننگ پاک کند. اما به هر حال برای انسان های نکته بین، همین
میزان از اطلاعات هم می تواند آگاه کننده باشد که چطور با دروغ هایی مثل
سلاح کشتار جمعی و حقوق بشر، کشورهای ضعیف تر را مجبور به مذاکره می کنند و
چطور با همین روش آنها را خلع سلاح و سپس استعمار می کنند. یادمان باشد
بعد از صدام نفت عراق برای ۹۹سال تحت استعمار ایالات متحده آمریکا قرار
گرفت، آنهم باید دروغی که با جنگ رسانه ای آن را به دنیا حقنه کردند. در
جایی از فیلم، دو مامور از دوستان کاترین به او می گویند که قرار است به
لندن بروند تا فارسی یاد بگیرند، و فیلمساز از این طریق به مخاطب القاء می
کند که پروژه ی بعدی پرونده سازی برای ایران است (پرونده های دروغینِ هسته
ای، حقوق بشر و حمایت از تروریسم). فیلم یادآوری می کند که "مارگارت تاچر"
هم با استفاده از همین روش یک کشتی آرژانتینی را غرق، و جنگ فالکلند را به
راه انداخت. در سوی دیگر هفته نامه "آبزرور Observer" و روزنامهنگارهای آن
قرار دارد که در دو جناح موافق جنگ و مخالف حنگ در تلاش هستند تا قصه جلو
برود. جنگ شروع می شود و افشاگری کاترین چیزی را عوض نمی کند. در فیلم تلاش
کاترین برای نجاتِ همسرِ مسلمان اش که ناخواسته درگیر پرونده افشاگری او
شده و حالا برای زهر چشم گرفتن از کاترین می خواهند او را از انگلیس اخراج
کنند، این القاء را صورت می دهد که گویا کاترین با این کار مشغول نجات
مسلمان است. فیلم در حالی از کاترین گان ، جاسوس سرویس امنیتی GCHQ یک
قهرمان می سازد که، در کپشن انتهای فیلم می نویسد که در چهار سال ابتدای
جنگ، قریب به یک میلیون نفر از مردم عراق توسط نیروهای آمریکایی و انگلیسی
کشته شده اند. فیلم، خوش ساخت و خوش ریتم است و بازی های قابل قبولی در آن
به چشم می خورد. بسیاری از نکات سیاسی و امنیتی فیلم در این مجال نمی گنجد و
دیدنِ با بصیرتِ این اثرِ خوب سینمایی را توصیه میکنم. سهیل سلیمی